בין אם מדובר במצב כרוני ובין אם מדובר בתופעה חד פעמית וחולפת של אף סתום ביום או בלילה, ישנם תרגילי נשימה שמהווים טיפול לאף סתום.

מדובר בתופעה שבדרך כלל מופיעה בעיקר בזמן שאנחנו מצוננים, חשופים לשפעת והתופעה חולפת עם הבראתנו. אך קיימים גם מקרים בהם אנשים סובלים מתופעה של אף סתום באופן תמידי. הסיבות לכך הן רבות – מחיצה עקומה באף, אלרגיות ו/או נזלת כרונית, ריריות נפוחות או קונכיות מוגדלות.

גודש באף

התוצאה של כל התסמינים האלו היא אחת – גודש באף וקושי לנשום בצורה תקינה דרך האף. גודש באף שקורה לאו דווקא כתוצאה מנזלת, גורמת לנו לנשום מהפה. פעולה זו היא לא הכי מומלצת והיא גם לא כל כך בריאה. הנשימה אמורה להתבצע דרך האף מכיוון שיש בה ריריות ושכבת שערות שמסננת את האוויר ואת החיידקים.

בכדי שנוכל לנשום נשימה נוחה רציפה, חשוב שהנשימה דרך האף תהיה רציפה במהלך כל היום ובכל סוג פעילות אנו מבצעים. אם אתם סובלים מגודש באף וקושי לנשום ואתם מחפשים טיפול לאף סתום, ישנם אמנם תרופות סבתא כאלה ואחרות, אך לא תמיד הן מוכיחות את עצמן.

תרגיל נשימה

הנה תרגיל נשימה שיעזור לכם להסדיר את הנשימה בצורה תקינה ולפתוח את האף. התרגיל הבא אינו מיועד לאנשים במצבים בריאותיים מסוכנים או לנשים בהריון.

שבו בישיבה זקופה וקצב נשימה רגיל. שאפו שאיפה קטנה פנימה והוציאו אותה בסיום הנשיפה אחיזה עדינה באף ועצרו את הנשימה. 

סגרו את הפה והניעו את הראש מעלה ומטה או לצדדים עד שתחושו מחסור באוויר. בעודכם עם פה סגור, שחררו את האחיזה באף ותחזרו לנשום.

הרגיעו את הנשימה וחזרו שוב על הפעולה.

> למידע מקצועי והמלצות נוספות ניתן לקבל באמצעות אתר נשימה בריאה!